فرهنگ مختص به ایرانیان در استفاده از بسته‌بندی‌های بیرون‌بر کافه

در سال‌ها و دهه‌های اخیر، استفاده از لیوان‌های کاغذی و هولدرها در بطن زندگی ما رفته است و جزئی از فرهنگ استفاده و مصرف روزمره ما شده است. اکنون بسته‌­بندی‌های کاغذی، به محصولاتی تبدیل شده اند که بسیار رایج و پرکاربرد شده اند. از دلایل این موضوع هم می‌توان به راحتی استفاده و همچنین افزایش کافه‌ها و کافه‌های بیرون‌بر اشاره کرد. و با این حال، فرهنگ استفاده از این محصولات در ایران، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی دارد که بازتابی از فرهنگ، تاریخ، عادات اجتماعی و تفکرات مختص به مردم ایران می‌باشد. اکنون هم قصد داریم تا فرهنگ مختص به ایرانیان را در استفاده از لیوان‌های کاغذی و هولدرها مورد بررسی قرار دهیم و تاثیرات آنرا بر تجارب مشتریان و مصرف‌کنندگان و همچنین محیط‌زیست و دیگر مسائل مرتبط  را بررسی کنیم و آنرا به اطلاع شما نیز برسانیم.

تاریخچه ورود لیوان‌های کاغذی به ایران

ورود لیوان‌های کاغذی به ایران همزمان با رشد صنعت کافه و فست‌فود در دهه­های اخیر صورت گرفت. با افزایش و گسترش فرهنگ قهوه‌نوشی و افزایش تعداد کافه‌های بیرون‌­بر، نیاز به لیوان‌های کاغذی و هولدرها، بسیار افزایش یافت. در ابتدا، این محصولات بیشتر در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز مورد استفاده قرار گرفت و سپس به تدریج در شهرهای کوچکتر نیز رایج شدند. اکنون هم استفاده و مصرف آنها در شهرهای بزرگتر و صنعتی‌تر بسیاربیشتر است اما در تمامی کشور مورد استفاده هموطنان ما قرار می­‌گیرند. در واقع استفاده از لیوان‌های کاغذی به عنوان نمادی از مدرنیته و زندگی شهری و همچنین کارایی بالاتر شناخته­‌شد؛ و با رشد صنعت گردشگری داخلی و تفریحاتی مانند کافه‌گردی و پیک‌نیک، این محصولات به یک عنصرکلیدی در تجربه و حتی زندگی مصرف­‌کنندگان تبدیل شدند.

فرهنگ مصرف ایرانیان

1. جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی

در فرهنگ مردم عزیز ایران، مهمان‌نوازی و ارتباطات‌­اجتماعی نقش بسیارمهم و پر‌رنگی دارد. این ویژگی فرهنگی مردم، در نحوه استفاده از لیوان‌های مقوایی نیز تاثیرگذار بوده­است. به عنوان مثال، در بسیاری از کافه‌ها یا حتی رستوران‌های ایرانی، مشتریان با گروهی از دوستان یا خانواده خود مراجعه می­‌کنند و یک لیوان چای یا قهوه و یا دیگر نوشیدنی‌های موجود در بازار را می‌نوشند، و این را به عنوان یک فعالیت اجتماعی و جمعی در نظر می­‌گیرند و برای آن ارزش قائل هستند. در بعضی از کشورهای دیگر، نوشیدن قهوه به عنوان یک فعالیت فردی و سریع در نظر گرفته می­‌شود؛ و همانطور که ذکر شد، در ایران عکس این موضوع است و این فعالیت بیشتر به عنوان یک فرصت برای گفتگو و تعامل در نظر گرفته می­‌شود.

2. تاثیر تمایل ایرانیان به نوشیدن چای

فرهنگ نوشیدن چای در ایران به شدت ریشه دارد و این موضوع بر نحوه استفاده از لیوان‌های کاغذی تاثیر گذاشته است. با وجود اینکه فرهنگ استفاده از قهوه و نسکافه در سال‌های اخیر در کشور بسیار گسترده شده و محبوبیت پیدا کرده‌­است، اما همچنان چای نوشیدنی اصلی مردم است بیشترین خواهان را دارد. این مسئله باعث آن شده­است که تعداد کثیری از تولیدکنندگان مربوطه، لیوان‌های یکبارمصرف را به گونه ای طراحی کنند که مناسب برای سرو چای نیز باشد و عایقی برای گرما باشد که الوکاپ هم در این زمینه پیشرو بوده و لیوان‌هایی مانند لیوان کاغذی دوجداره و لیوان سه جداره یا حتی لیوان اکوکرافت را تولید می­کند و در اختیار شما عزیزان می­گذارد. همچنین استفاده از سینی­‌های بیرون­‌بر هم برای جلوگیری از داغ شدن و آسیب به دست کاربرد دارد که می­توانید هولدرهای بیرون‌بر الوکاپ که در این زمینه هستند را مشاهده کنید.

3. طراحی خاص و تمایل ایرانیان به زیبایی

از دیگر ویژگی‌های مهم فرهنگ ایران، توجه به زیبایی و طراحی­‌های هنری است. این ویژگی نیز در طراحی و استفاده از لیوان‌ها و هولدرها نیز منعکس شده‌­است. بسیاری از کافه‌های کشور از طرح­‌های خاصی استفاده می­‌کنند که بازتابی از فرهنگ و هنر ایرانی است، و یا اینکه طرح‌های زیبا و چشمگیر خاص خود را دارند که باعث تبلیغات خود می‌­شوند. این مسئله باعث شده‌است که لیوان‌های کاغذی جذابیت بیشتری داشته‌باشند و تجربه‌های خاصی را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند. ما نیز در الوکاپ قابلیت چاپ هرگونه طرح و رنگ مدنظرتان روی انواع لیوان‌های بیرون‌بر و هولدرهای بیرون‌بر داریم و شما را یاری می­کنیم تا طرح مدنظر خود را روی محصولات با کیفیت بسیاربالایی تحویل بگیرید.

4. مسائل مطرح شده در حمایت از تولیدات داخلی

از دیگر نکات حال حاضر ایران، مسائل تحریم، واردات سخت و بحث حمایت از تولیدات داخلی است که اکنون شاید بتوان گفت که به اوج خود رسیده‌است. برهمین اساس، از جنبه‌های فرهنگ مصرف ملزومات بیرون­‌بر در ایران، حمایت از هولدرها و لیوان­‌های ­یکبارمصرف ساخته شده در ایران می­‌باشد. با توجه به اهمیت‌های اقتصادی و سیاسی، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به تولید این‌گونه محصولات رو آورده‌اند. این تولیدات با کیفیت مناسب و قیمت رقابتی به بازار عرضه می­‌شوند، و توانسته‌اند جایگاه خوبی در بازار مصرف پیدا کنند. اکنون نیز ایران، از تمامی جهات از دیگر کشورها بی‌نیاز شده است و این مسئله باعث پیشرفت های اقتصادی میهن­ شده است، و همچنین سبب شده تا صنعت کافه‌ خیلی راحت‌تر پیشرفت کند و مردم بیشتر از آنها استقبال کنند. و در ادامه این موضوع باعث شده است که تولیدکنندگانی با کیفیت بسیاربالا در ایران ظهور کنند و کیفیت بین‌المللی را در اختیار مشتریان قرار دهند، از تولیدکنندگان رده بالا و با کیفیت داخلی می­توان به داریک‌پک، ‌یاس‌­کاپ و رستاک اشاره کرد. در نهایت هم ما در الوکاپ افتخار داریم تا به عنوان یک تولیدکننده ملی، محصولاتی با استاندارهای جهانی در اختیار شما عزیزان بگذاریم، شما میتوانید تمامی محصولات الوکاپ را ببینید و سفارشات خود را ثبت کنید.

آینده بسته‎‌‌بندی‌های بیرون‌بر در ایران

با توجه به تغییرات فرهنگی و افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی، انتظار می‌رود که آینده این صنعت، به سمت تولید و عرضه این محصولات با قابلیت بازیافت و سازگار بودن با محیط‌زیست برود. اکنون هم تمامی لیوان‌های بیرون‌بر الوکاپ، از اجناسی با قابلیت بازیافت ساخته شده‌­اند و همچنین لیوان اکوکرافت، به­‌عنوان یک لیوان تماما سازگار با محیط‌زیست می‌باشد که امتحان‌های خود را پس داده است. و همچنین چاپ روی محصولات دائما رو به پیشرفت است و به زودی محصولاتی با رنگ و طرح‌های بی‌کیفیت منسوخ می­‌شوند و جای خود را به محصولاتی که رنگ و طرح باکیفیت دارند می­‌دهند و الوکاپ نیز خود از سردمداران این موضوع در کل کشور می­‌باشد. در پایان از توجه شما بسیار ممنونیم و امیداریم خرید خوبی را از الوکاپ داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

تماس با الوکاپ